måndag 27 augusti 2012

Tweet 10 000

Kunde såklart ha gett min tweet nr 10 000 åt Jarvis. Men han har fått andra jämna 1000-tweets och han fick 9999. Istället får ni den.

Twitter är det första jag kollar på morgonen och det sista jag läser på kvällen. Ni är ett bra, klokt, roligt, berörande, fab sällskap och en kär del av min vardag. Gillar att vakna och somna med er.

Några av er har jag träffat, andra vill och hoppas jag få träffa.

Några av er har en lite större del av mitt Twitterhjärta. Er som jag pratar mest med. Andra lyssnar jag på och lär av. Eller ja, lyssnar och lär gör jag ju såklart på och av alla er som jag följer.

@lalexandersson är min kära kloka vän, som faktiskt kan ha varit den som fick mig att börja med Twitter i mars 2009. När vi ses blir det mkt prat om tillvaron, jobb och om Twitter (vilket är väldigt bra eftersom flera av mina andra nära vänner är Twitterofrälsta och kanske inte alltid riktigt förstår).

@madsSWE - Om ni bara visste... Hon har ett otroligt stort hjärta och ett väldigt klokt sinne. Tycker om att prata om livets enkla och svåra saker med henne. Önskar henne många Ice Cube good days framöver.

@hajfenix - en awesome man, tillika friend in shoes, fellow zombiekrigare och ölbryggare av hög klass. Har fått äran att prova hans eget väldigt goda öl från Scandinavian Zombie Brewery, men också hans Danmarksinköpta öl på ett hotellrum tillsammans med @adolvsson och @edwyn_76. Har sedan länge förlåtit honom för att han skickat @zombie på mig. #haveanicedayandburninhell

@ficklampa - en fin, snäll och hjälpsam man som tar väldigt fina bilder, gör snygga armband och ger riktigt bra kramar. Som alltid har ett par ficklampor och en kamera med sig. Som skrivit mer än 100 000 tweets, ofta med snälla ord och hjälpsamma tips.

@martingustaf (formerly known as Reklamaren) som jag alltid tänker på när sittdans, cowbell eller likeaboss nämns. Han har dessutom bra musiksmak och delar gärna med sig av den. Vi delar föraktet och oförståelsen för den Onämnbara och dennes s k musik. Han har också gett mig en av de bästa Twitterkomplimangerna jag fått. See you in orbit!

@CAMILLA_NASLUND och @holmgren66 - ett av mina favoritpar. Så lätta att tycka om. Så generösa med sig själva och med omtanke och vänlighet. De har gett mig en av de finaste Twitterkomplimanger jag fått.

@magnusmellin aka MTM / The Mellintoe Man - The toe stretching, street wheeling and crime fighting superhero. Bistår honom i kampen mot hallonmaffian och är hans stylist tillika musikkonsult och Kungsholmssidekick (då han inte gärna lämnar Söder).

Me fab Jarvisgirls @missluci2 och @yce_bitte som jag gillar att hänga, och prata DOOL, Jarvis och livet, med.

Snälla och stiliga @Brandoholic som gett mig det största Twitterfnisset med Sean Connery som Zardoz (om jag behöver fnissa åt något kan jag bara ta fram den bilden) och som alltid tipsar om mig när ngn behöver ryskahjälp.

@slacktivisten (formerly known as @kommuntant) som man absolut kan lita på, och som jag ska kämpa troget tillsammans med, vid en zombieattack. Dessutom delar vi gillandet av Tim Gunn och av Michael Kors fashioncitat. Make it work!

@ordbajsarn som är en klok, snäll och fin man, både med och utan skägg. Am worshipin' him dagligen, från början tack vare hans skägg men numera även tack vare honom. Har ett pill i hans skägg tillgodo.

@MsEklund och @AnnaAnna är två kloka, snälla och roliga kvinnor med fab naglar som alltid kommer med glada tillrop och som delar mitt gillande av bubbel och vin.

@NiklasDahlqvist är mannen bakom #tweetupsthlm. Har haft roligt på de fyra tweetups jag varit på och är tacksam för allt jobb han lägger ner. Dessutom är han en varm och klok man som också gett mig en fin komplimang och som jag haft en djup Twitterkonversation med ;)

@andreasbard med sina fina barn och sin livserfarenhet, humor och kunskap om hur man njuter av livet.

@real_marthanna - en klok, ärlig och varm kvinna. Minns hur hon på en tweetupsthlm kände igen mig och kom fram och sa hej. Blev då lite förvånad över att ngn kunde känna igen mig (trodde mer att jag kände igen alla andra), det värmde och betydde mer än hon nog vet.

@Robert_Edlund - min Apple TV-kunniga filmguru.

@filippanna - en varm och klok kvinna som med sin skiftnyckel är en av mina fellow zombiekrigare.

@beardonaut - mannen med det fina skägget och den snygga mössan som delar mitt gillande av West Wing och sittdans.

@hannabergander@checkpointhanna och @IggeG som inte bara är fab tweeps utan även mina kloka och roliga kollegor.

@acronym_se - en klok och rolig man, tillika fd kollega och min ständige #tweetupsthlm-wingman

@Amanda_Lovkvist - min gamla rumskamrat från Petersburg sommaren -98 som nu gör viktigt arbete för demokrati i öst. Vi delar hatkärleken till de ryska rörelseverben.

@surkova som troget tipsar mig om ryskaträffar och tillsammans med Amanda ger mig en efterlängtad och välbehövlig ryskados på Twitter.

@eriknorbergh - en fellow ryssofil som bjudit med mig på både maslenitsa och mediefrihetsföredrag.

@axljka vars tweets är några av de jag ler mest åt och som jag haft en av de roligaste Twitterdiskussionerna med - om ingen mindre (såklart) än Matthew McConaughey. Delar hans aversion mot Sjunde himlen. Och tycker såklart att NASA ska uppfylla hans önskan och skicka upp honom i rymden å det snaraste.

@thomasjohnsson vars gillande av söndagssnoozande jag delar. #ssse ftw!

@Baskrud - alla som citerar Jarvis på Twitter får en guldstjärna i min bok.

@strandell - da web designer and lover of words wiv da handsome stache.

@vladde2000 - min skånske turfande vän som jag stolt lockat ner i Twitterträsket.

@jeanettefors - en vänlig och klok kvinna som lär mig och andra om kriskommunikation.

@shlmkommunik@denamountain@emeliehage@Paul_Parker som är mina kloka och roliga fd SU-kollegor.

@DiabloSTH@HBrovell@jetuma@Maja_Larsson  - alla grymma fotografer och väldigt trevliga tweeps som jag Twittermött via Fotosöndag.

Nya guldbekantskaper:
@selanna och @ShanghaiTant som jag träffat via ölprovning hos @hajfenix
@_jorgen_e med sina kloka ord och sin rullaruntigräsetkavaj
@Lattefarsan med god picknickfiltsmak
@mikumaria som skrivit en så fin haiku
Snälla @fabianbom aka Rob

Och alla er som jag hör(t)s med ibland om ditt och datt:
@pejv@byBalsam@iamluclar@ryaneriksson@grenfeldt@johanejohansson@PeterSvenonius@pellmin@Felfriast@nymagnum@palace@carinakit@per_p@henri1a@iMittTycke@Ingyplingy@renntunn@danieluppstrom@AVISURI@Carnebro @RobertBirming@MrRistretto, @JohanLange ...med flera, med flera...

PS Always #lovedajarvis! DS
PS2 Har uppdaterat några av era Twitternamn. DS2


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen