torsdag 31 december 2015

Från 2015 till 2016

År 2015 har mest handlat om min lille Skrutt. Om att vara hans mamma. Om att ta hand om, lära känna, älska, krama och pussa på, finnas där för och hänga med honom. Om att se honom lära sig vända sig på mage, äta på sina fötter, sitta, krypa, stå, gå och äta själv. Om att ordna namngivningskalas i somras och ettårskalas innan jul. Om att vara med när han nyfiket upptäcker sig själv och världen runt omkring. Och att få vara med om allt det är det bästa jag vet. Det är klart att det är jobbigt ibland och att ansvaret ibland känns övermäktigt men det är så värt det. Han är det bästa jag har och det bästa jag gjort.


På Skrutts namngivningskalas höll jag och min syster tal och min kära vän läste en dikt, som jag läste på hennes dotters namngivning. Dikten är så ofantligt fin och jag blir rörd varje gång jag läser och hör den. För den stämmer.


Under året förlorade jag tyvärr min kära mormor. Sorgen och saknaden är stor. Hon var så glad för Skrutt och de hann träffas två gånger vilket jag är väldigt glad för.

Sen har det hänt och händer så mkt hemskt, omänskligt och ovärdigt i världen. Sånt som inte går att ta in, att förstå, att acceptera. Försöker göra det lilla jag kan genom att ge till dem som behöver och de som hjälper.

Under 2016 kommer jag börja jobba igen och Skrutt börja på förskola. Det känns väldigt konstigt att inte få vara med honom hela tiden men det är som det är och det är bra för honom. Vi kommer att resa en del, leka mkt och fortsätta upptäcka världen ihop.

Liksom tidigare kör jag på mina ännu ej uppfyllda/genomförda samt aningens reviderade förhoppningar och planer (inte löften) för framtiden från tidigare år.

- Vara den bästa mamman jag kan för Skrutt
- Ha riktigt röda läppar oftare
- Be profoundly shallow #lovedajarvis
- Fortsätta lyssna på och lära av kloka och kunniga personer
- Göra en till tatuering (minst)
- Bli hittad av en Vespa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen