tisdag 22 september 2009

Hösttankar

Gillar hösten. Det är mysigt när man får krypa in i koftan, tända ljus och gå höstpromenader. Sommaren är härlig absolut, men det är helt okej att inte behöva visa sig i bikini, slippa planera semestern ensam och bli alldeles för varm när man går i normal takt eller på en buss.

Det går alldeles för snabbt att vänja sig vid jobbet efter semestern, det tar inte många dagar innan man är inne i allt igen och jobbar för fullt. Och den där orken man samlat under sommarens ledighet, den går åt ganska snabbt på mitt jobb. Tyvärr. Är väldigt trött redan. Men det är jag inte ensam om och det finns ju en till förklaring: höstmörkret påverkar humöret. I DN läser jag att Ljus, motion och och godis och även trevligt socialt umgänge hjälper och att det kommer ge sig när vi vant oss vid mörkret. Ser fram mot det. Under tiden kommer jag att försöka ta vara på ljuset, kicka ass i vår stegtävling på jobbet, träffa mina kära vänner och då och då äta choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen