onsdag 1 december 2010

Ovant

Känner mig fortfarande lite rastlös på kvällarna. Som om jag borde göra något jag inte gör. Att jag missat något. Förstod först inte vad det var men kom sen på det. Det är vanan av att jobba och ha koll på vad som händer. Har inte vant mig av med den vanan, vet inte om jag nånsin gör det. Har de senaste åren jobbat mycket, har haft jouren kvällar och helger två av fyra veckor och det sitter i ryggraden att hela tiden ha koll på om det dyker upp något som jag behöver agera på. På nya jobbet har jag inte jour och behöver inte jobba kvällar och helger på samma sätt men jag vill ha och har ändå lite koll på vad som skrivs och sägs och debatteras, det hör till jobbet och det gör mig inget. Men det är rätt skönt att ha kvällarna och helgerna lite ledigare än förr. Inser nu att det tog rätt mycket tid och ork. Behöver den till annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen