söndag 20 februari 2011

Sorkin x 2

Häromkvällen satt jag och blippade mellan kanalerna. En kanal visade "Presidenten och miss Wade" med Michael Douglas som USA:s president. Plötsligt ser jag Martin Sheen ge råd till presidenten i the situation room. Några scener senare ser jag Nancy Mc Nally-skådisen sitta tillsammans med Martin Sheen i sofforna i the oval office och prata strategi med presidenten. Ytterligare några scener senare dyker Will Bailey-skådisen upp som Vita huset-anställd. Sedan pratar presidenten om nobelpristagare i ekonomi.

Det var lite för konstigt, lite för många likheter. Gick till imdb.com och kollade först West Wing. Gjord 1999-2006. Kollade sedan Presidenten och miss Wade. Gjord 1995. Och såg sedan förklaringen. Manus: Aaron Sorkin. Åhå. Då förstod jag.

Såg också att skådisen David Paymer var med i filmen som stabsperson, som en karaktär inte helt olik den gode Toby...

Yep, jag är en serienerd ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen