lördag 16 januari 2010

Födelsedag

Fyllde 36 år igår. Samma dag som min kära systerson fyllde 13 år och blev tonåring. Han var - och är fortfarande - min allra bästa födelsedagspresent.

Firade dagen med att vara ledig och ha sovmorgon, äta helgfrukost, ha lite hemmaspa, sätta upp fina bilder i min hall, städa, hämta ut mitt nya körkort med mitt nya namn, äta hämtmiddag från favoritsushistället Roppongi och ha kära vännerna hemma på tårta och vin på kvällen. Det var också första gången som många av dem var hemma hos mig i nya hemmet och det funkade bra att vara sexton på mina 43 kvadrat.

Gillar att fylla år. Gillar kanske nödvändigtvis inte att bli äldre men gillar själva födelsedagsfirandet, att få ha en egen dag. Och blir alltid lika glad och lycklig över de gratulationer jag får. Fick så jättefina grattis och kanonpresenter igår, tack kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen