fredag 1 januari 2010

2009

Bestämde mig förra nyåret för att 2009 skulle bli ett bättre år än 2008, som faktiskt var ett rätt dåligt och tråkigt mellanår i mitt eget liv (de bra saker som hände och som jag är glad över hände i mina vänners liv). Och det blev ett bättre år, ett mycket bättre år. 2009 har varit ett år av förändringar och beslut. Bra saker.

I maj bokade jag tid och i juni skaffade jag min efterlängtade tatuering. Är fortfarande glad över den, den är en självklar del av mig. I juni bestämde jag mig också för att flytta, efter femton år i min kära etta. Den 20 juli skrev jag på säljkontraktet och den 27 juli skrev jag på köpekontraktet för min kära tvåa. Sedan rensade och packade jag. Den 22 oktober sov jag första natten i min nya lägenhet och jag var Hemma. I augusti påmindes jag om mina funderingar på att byta efternamn, i oktober skickade jag in en ansökan till PRV och i november kom beslutet. Numera heter jag som farmor. Och det känns helt rätt. Att min familj är otroligt viktig för mig har jag vetat länge, och under 2009 har jag fått det bekräftat igen. Vet inte var och vad jag skulle vara utan dem. Andra, lite mer vardagliga, förändringar är att jag efter många år inte längre har lugg och att jag fått mer ansvar på jobbet. Har under året också vågat, funderat och fått bekräftat att jag ska lita på magen.

Jag gillar att jag förändrar saker i mitt liv, mår bra av det. Ska fortsätta med det under 2010, men vad, berättar jag inte nu…

Så, som jag skrivit tidigare, årets klipp måste ju helt enkelt bli detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen