torsdag 15 oktober 2009

Träsktankar

Har tillfälligt flyttat in i flyttkartongträsket. Det står kartonger överallt i min etta, de flesta än så länge tomma.

Började idag med att packa ner bokhyllan. Bara mina böcker blev sju kartonger... Varför är kartongerna så stora när man ändå inte får plats med så mycket? Det mesta man packar väger ju ändå en del, böcker, porslin, häften, skivor, dvder, grejer och när kartongen är tung så är det ju massa plats över. Och nej, jag har inga banankartonger tyvärr. Nog såna man ska ha egentligen. Hm.

Har totalt flyttfokus just nu. Får tillträde till mitt nya hem imorgon och flyttlasset går sen på torsdag. Därmellan är det mestadels seriös packning som gäller men jag ska också dona en del och förbereda i nya, bland annat väntar en sväng till Ikea i helgen.

Längtar först till imorgon när jag får gå in och känna att det är mitt hem nu. Längtar sen - och mest - till när flytten är avklarad, kartongerna tillbaka hos sin rättmätiga ägare flyttfirman och jag skålar i bubbel med mina vänner. Har det som målbild i träsket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen