söndag 18 oktober 2009

Mina älskade föräldrar


Har världens bästa föräldrar. Har fått massor av hjälp med flytten - de skjutsar till Ikea, uthärdar timmar på Ikea, spacklar, handlar färg, målar, borrar, mäter, sätter upp saker, packar, donar och de gör alla dessa saker utan att gnälla och de gör det som att det är helt självklart. Och det gäller inte bara praktiska grejer utan de ger också stöd och kärlek när jag behöver det, när jag är glad och när jag är ledsen och när jag bara är. Det är så otroligt skönt att de ställer upp som de gör. Och de har alltid gjort det. Har alltid känt att vad det än är så ställer de upp. Det är en ynnest och en lyx som jag värderar otroligt högt. Har bestämt att de alltid ska finnas. Jag vet att det inte funkar så i praktiken men jag har ändå bestämt det. Jag vet faktiskt inte vad jag skulle göra utan dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen