måndag 12 oktober 2009

Mondayish

Kloka L har myntat ett nytt fab uttryck för den där obehagskänslan som ofta dyker upp på måndagarna: Mondayish. Idag har det varit Mondayish och stressig måndag som vanligt, men jag har fått fnissa ett par gånger. Först när min kollega M sa Labano istället för Albano på ett möte... Jag vet, det är inte alls roligt egentligen men hon såg så seriös ut och märkte inte felsägningen och just då i det ögonblicket tyckte jag det var fantastiskt roligt, men jag bet mig i läppen och fnissade bara inombords. Dagens andra fniss kom för en stund sen när jag kollade ett klipp med Stephen Fry, en gammal favorit, som Twin postat på min FB-wall, ett klipp där en fotograf blir "Shagged by a rare parrot". Stephen Fry: "Look, he's so happy". Såklart blir det veckans klipp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen