söndag 11 oktober 2009

Förändring

Det har varit lite virrigt och mycket ett tag men nu börjar det bli ordning igen. Mest har det varit flyttgrejer som snurrat i huvudet. Allt praktiskt, en massa rensande (flyttar till större lägenhet med väsentligt mindre skåputrymme så måste göra mig av med en hel del som samlats i min lägenhet under alla år) och funderingar på möblering i nya. Har nu bokat, avbeställt, beställt, adressändrat, rensat, slängt, lämnat bort och har en plan för flyttdagarna. Bara besked från ComHem kvar, nån som är förvånad...?

Det närmar sig nu. För mig är denna flytt en stor grej. Har bott i min etta i femton år och den har varit min trygga plats i livet när annat inte alltid funkat. Har stortrivts och gillar den verkligen. Flyttar inte från den utan till en ny fin lägenhet med ett sovrum, en balkong och där jag kan bjuda vänner på middag utan att behöva möblera om. Kände när jag kom in i den nya på visningen att jag skulle kunna trivas där och den känslan har stärkts. Den känns helt enkelt som jag och jag längtar dit. Det kommer ju bli lite konstigt att lämna mitt hem och att någon annan ska bo här men det är rätt beslut, det är dags för förändring.

Jag har bott länge i samma lägenhet (som ändrats ett par ggr med färger och möblering och pga vattenskada), jag har jobbat på samma ställe länge (med olika arbetsuppgifter) och jag har trivts rätt bra så. Men jag har senaste tiden känt att det har behövts förändring i mitt liv och jag har jobbat med det på olika sätt i år inom de områden som känts möjliga att påverka. Jag har avslutat karriärvägledning på jobbet och insett vad jag vill, vad jag kan, mina styrkor och vad som är viktigt för mig i jobbet. Jag har skaffat min efterlängtade tatuering. Och jag har andra förändringar på gång också. Jag är inte en person som ändrar mig ofta och snabbt, det mer växer fram ur en idé eller tanke, jag funderar ett tag och sen så gör jag det. Så funkar jag och det funkar för mig.

En vacker låt som jag aldrig tröttnar på och som känns passande för denna tid i mitt liv är A Change is Gonna Come med Sam Cooke. Den får därför bli veckans klipp, hm, den skulle lika gärna kunna vara årets klipp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen