lördag 19 juni 2010

Bröllop

Idag var det så dags för kronprinsessans bröllop. Och som på alla bröllop var det ett fint, kärt och sött par som fick varandra. Har varit på många bröllop genom åren, alla speciella och olika, och varje bröllop är verkligen en stor händelse. Många har varit i kyrkor i Stockholm och Sverige men jag har också varit på Blå porten, i Stadshusets torn, Izmir i Turkiet, festlokalen på Münchenbryggeriet och en lada i Dalarna. Alla har varit fyllda av kärlek och det har varit personer jag tycker mycket om som fått varandra. Det är stort.

Följde bröllopet hemifrån. Kände inte för att ge mig ut på stan. Så viktigt är det inte. Men det var fint att se. Följde det också på Twitter och kunde fnissa åt Säpojoggen, förslag om Twitterskärm i kyrkan, mm.

En tweet håller jag med om. Den handlade om att hon önskade att hon någon gång skulle ha någon som såg på henne som Daniel såg på Viktoria. Som brudgummar ser på sina brudar och vice versa. Med stor kärlek. Det önskar jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen