torsdag 25 juni 2009

Lovebombar GM

Idag gick jag istället in i en väldigt kvinnlig miljö: underklädesbutiken Gustaf Mellbin i Gamla stan, tack vare ett tips från min svågers brors flickvän. Har haft lite svårt med att hitta underkläder, är ganska smal under bysten och behöver bra stöd så blir lite udda storlekar som sällan funnits i de butiker jag varit. Och för varje gång jag behövt handla har storleken som jag ska ha dessutom ändrats av expediterna. Brukar behöva prova mååånga varianter och storlekar (framför allt bikinitoppar...) och ibland har jag hittat och köpt nån som har funkat okej men inte varit hundra. Men så idag...

Jag gick in, berättade att jag behövde en slät bh att ha under vitt, en slät bh i svart och en ny bikinitopp i svart. Jag fick gå in i ett provrum, en expedit tittade på mig (som för dagen var iklädd en lite bylsig skjorta) men hon frågar ingenting om min storlek och mäter ingenting, förutom med sin, som jag snart ska inse, knivskarpa blick. Hon tar snabbt fram en slät beige bh som jag provar. Den passar perfekt. Hon tar sedan fram en svart bikinitopp. Den passar perfekt. Jag säger att jag vill ha den släta i svart också. Hon tar fram den. Det hela tar tio minuter. Jag betalar och går ut. Och ler nöjt.

Så idag lovebombar jag Gustaf Mellbins - The Lingerie Utopia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen