fredag 26 juni 2009

RIP Michael Jackson

När jag hämtade tidningen imorse såg jag att DN hade en stor bild på Michael Jackson på förstasidan men tanken att artikeln kunde handla om hans död slog mig aldrig. Det kändes liksom inte verkligt.

Mitt starkaste och bästa minne av honom är Thrillervideon. Minns att det snackades innan om att det var en ny musikvideo som var en halvtimme lång (tror jag) och skulle sändas på TV. Och när den väl sändes satt jag som klistrad och kollade (kids, det fanns inget Youtube och ingen video på den tiden, tv-program visades en gång, hade man tur gick det i repris) och jag tyckte det var så häftigt. Det var liksom nåt annat, nåt nytt.

Kan inte säga att jag varit ett fan direkt och Michael Jackson har gjort mycket konstigt i sina dagar. Han var nog en ganska så ensam och trasig människa men han var ett musikaliskt geni. Jag hoppas och tror att det är det han blir ihågkommen som. Gillar Andres Lokkos kloka tankar om honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen