söndag 14 juni 2009

Love da Loke

Killinggänget var ju en del av vår uppväxt, och ironin en del av vår humor. En av de bästa karaktärerna i Killinggängets tidiga program är Loke Martinzon, en man med ironiska dansbandsklassiker av högsta klass.

Mina topp-sex-favoriter:
"För det är ju så med livet, det som byggs kan sen bli rivet, så därför är jag snäll idag"
"Jag blev rädd, kanske var han från Peru"

"För min rust e din tru-ust"
"Känn det regnar över Venus. Tralalalalala-uranus"
(Detta är också veckans klipp.)

"Knall och fall, faller alla faller jag, för en trall, från det glada Hudiksvall. Om igen, jojomen, jomenvisst, Hudiksvall, det var lääänge sen sist"
"Very well, hon var snäll, tack för dansen"
"Varje hust är ju burjan till våren"

"Lalalalala"
Notera da cowbell.

"Låt det bero, du kan ingenting göra"
"Shhh, och inte störa"

"Min grillvagn, grillvagn av trä plåt och plast, idag är den allt jag har kvar"
"När sorgen blir alltför svår, så går jag ut och går, med min grillvagn genom staden"
"Jag låter kolen glöda när kärleken känns sval"

Och så en bonus:
Last Christmas ihop med Henrik Schyffert, Robert Gustafsson och Percy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen